måndag 6 april 2009

3 april. International, bra rum, dalig service.

Man och dotter kom. Jag ordnade lunchen medan Hanne hamtade. Vad skall man saga om Calgary? Ett ar att butiker och servitorer ar trevliga, men att man far kolla sin vaxel eftersom den sallan stammer...Vi bor pa hotel international, ett superhotell vad angar rummen, men helkass service. Pa allvar! Pa hotellet jobbar ett fragetecken, hon heter Allison och borde bli en turistattraktion. Hon kan tyvarr inte gora n[agot, det ar nagon annans ansvar etc. Kommer man sjalv med en losning sa forklarar hon uttryckslost vilka tekniskt komplicerade steg detta kommer att krava. Kapitulerar man da och sager att man faktisk skiter i hur det skall goras, bara att ungarna inte skall sova i en sang utan lakan och att man vill ha det rum man har betalat for, aven om de ar "overbooked, sorry" borjar Allison fran borjan med att det inte ar hennes fel/ansvar o.s.v Enastaende utmattningsteknik, alltsa.

1 kommentar:

  1. Hehe, låter som ett stycke ur någon roman.
    Hoppas det löste sig för er.

    SvaraRadera